Tillbaka

Återbetalningspolicy

Senast uppdaterad: 10 december 2025

1. Faktureringscykel

Prenumerationer faktureras månadsvis. Fakturering sker automatiskt varje månad på samma datum som din ursprungliga prenumeration startade.

Exempel: Om du prenumererar den 15:e i månaden kommer du att faktureras den 15:e varje månad.

2. Avsluta Prenumeration

Du kan när som helst avsluta din prenumeration via din profil eller genom Stripe Customer Portal.

När du avslutar prenumerationen:

  • Din prenumeration förblir aktiv till slutet av den betalda perioden
  • Du kommer inte att faktureras igen
  • Du har fortsatt tillgång till tjänsten tills perioden löper ut
  • Ingen återbetalning för redan betald tid

3. 14 Dagars Ångerrätt

I enlighet med svensk konsumentköplag har du 14 dagars ångerrätt från det att du ingår avtalet. Om du ångrar dig inom denna period får du full återbetalning.

Observera: Om du har börjat använda tjänsten aktivt (tagit emot notifikationer, konfigurerat inställningar, etc.) kan ångerrätten förfalla enligt lag.

Efter 14 dagar: Ingen återbetalning. Du kan fortfarande avsluta prenumerationen när som helst, men får ingen återbetalning för redan betald tid.

4. Hur Man Begär Återbetalning

För att begära återbetalning inom 14 dagar:

  1. Kontakta oss via email med ditt användarnamn och email-adress
  2. Ange att du vill utnyttja din ångerrätt
  3. Vi behandlar din begäran inom 5 arbetsdagar
  4. Återbetalningen sker till samma betalningsmetod som användes för köpet

5. Återbetalningstid

När din återbetalningsbegäran har godkänts behandlas återbetalningen inom 5-10 arbetsdagar. Exakt tid beror på din bank eller betalningsleverantör.

6. Undantag från Återbetalning

Återbetalning beviljas ej i följande fall:

  • Mer än 14 dagar har passerat sedan din senaste betalning
  • Du har aktivt använt tjänsten (tagit emot notiser, konfigurerat preferenser)
  • Du har brutit mot våra användarvillkor
  • Ditt konto har stängts av på grund av missbruk
  • Du har redan fått återbetalning för samma period

7. Delvis Återbetalning

Vi erbjuder inte delvis återbetalning för oanvänd tid av din prenumeration. Om du avslutar mitt i en faktureringsperiod kommer du att ha tillgång till tjänsten till slutet av perioden, men ingen återbetalning för oanvänd tid.

8. Automatiska Förnyelser

Din prenumeration förnyas automatiskt varje månad. Det är ditt ansvar att avsluta prenumerationen innan nästa fakturering om du inte vill fortsätta. Vi skickar ingen påminnelse innan förnyelse.

9. Misslyckade Betalningar

Om en betalning misslyckas kommer vi att göra flera försök under de kommande dagarna. Om betalningen fortsätter att misslyckas kommer din prenumeration att avslutas automatiskt. Ingen återbetalning sker för tidigare betalningar.

10. Tvister

Om du är missnöjd med vår hantering av din återbetalningsbegäran, kontakta oss först för att försöka lösa problemet. Du har alltid rätt att vända dig till Allmänna reklamationsnämnden (ARN) eller din lokala konsumentvägledning.

11. Ändringar av Policyn

Vi förbehåller oss rätten att ändra denna återbetalningspolicy. Ändringar gäller endast för nya prenumerationer eller förnyelser efter att ändringen trätt i kraft.

12. Kontakt

För frågor om återbetalning eller för att begära återbetalning inom 14 dagar, kontakta oss via email.